שתף את הפוסט:

מנהל עבודה רשום

מנהל עבודה רשום – למה זה כדאי?

למה כדאי למנות מנהל עבודה רשום?

על מנת להיות מנהל עבודה רשום, יש לעמוד בכל התנאים שמשרד העבודה קובע. אותם מגישי הבקשה נדרשים להופיע בפנקס הקבלנים, להיות בעלי ניסיון וידע בתחום העבודה שבו הם מבקשים להירשם וכמו כן בעלי השכלה בתחום הרלוונטי. הרישום מעניק לכל אותם מנהלי העבודה את היכולת להתקדם ולהתפתח בתחום הבנייה.

מה זה מנהל עבודה רשום

מנהל עבודה הוא תפקיד שנמצא תחת הפיקוח של משרד העבודה והוא מהווה את אחד התפקידים המרכזיים והחשובים שקיימים בפרויקטים בתחום הבניה. הנושא של בטיחות בעבודה באתרי בנייה הפך בשנים האחרונות לנושא כאוב במדינת ישראל וישנם לא מעט מקרים מדי שנה של פציעות חמורות ואף מוות שנובעים מאי הקפדה על הבטיחות. זוהי הסיבה העיקרית שהממשלה מבצעת פיקוח צמוד על פרויקטים של בניה וכחלק מהפיקוח היא מחייבת רישום של מנהלי עבודה שעברו את הסינון והבדיקות של משרד העבודה. אותם מנהלים נדרשים להראות ידע וניסיון בתחום של הדרכות בטיחות או עבודה בגובה על מנת שיהיו כשירים לנהל את העבודה בפרויקטי בניה גדולים ומורכבים, יימנעו תאונות וידאגו להביא את הפרויקט לסיומו תוך הקפדה על הנהלים של משרד העבודה.

מה נדרש להרשמה? 

תהליך הרישום הוא הליך בירוקראטי שמצריך מהמועמד לענות על מספר דרישות שכוללות מספר מסוים של שנות ותק בתחום הבניה, השכלה ומספר שנות לימוד בתחום, עיסוק וניהול פרויקטים קודמים וסיום בהצלחה של מבחן הסמכה ייעודי. מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע שיוכל לתמוך בתהליך ואולי אף לאפשר סיום התהליך בזמן קצר בגלל הניסיון והידע שרכש לאורך הזמן בליווי מועמדים עד הרישום שלהם כמנהלי עבודה. רק מי שעומד בדרישות הללו יכול להפוך למנהל עבודה רשום ומשלב זה יוכל להגיש מועמדות ואף לזכות במכרזים של ניהול פרויקטים גדולים של בניה.

בשביל מה להרשם כמנהל עבודה? 

רישום כמנהל עבודה מראה לעוסקים בתחום שאתם בעלי מומחיות ויש לכם את היכולת לסיים את הפרויקט בבטחה תוך עמידה ביעדי התקציב והזמן שנקבעו עבור הפרויקט. הרישום גורם לכם להתבלט ביחס לשאר המועמדים ומראה ללקוח שכדאי לו לשכור את שירותיכם לטובת ניהול עבודה הפרויקט. מנהלי עבודה רשומים יכולים לרוב להגיע לרווחים גבוהים יותר ונפתחות בפניהם יותר אפשרויות תעסוקה. הרישום מהווה סימן להישגים המקצועיים שלכם והוא הכרטיס כניסה לכל מכרז של פרויקט בניה – באמצעותו תוכלו להראות ללקוחות ומפקחי הבנייה של הפרויקט שאתם מסורים למקצוע שלכם ואתם מומחים בתחום בו אתם עוסקים. פרויקט של בניה מצריכים עובדים מיומנים והרישום נותן לכם את הגושפנקא שאתם עומדים בתנאים המחמירים של משרד העבודה. הרישום כמנהל עבודה מאפשר גם הרחבת הידע והקשרים החברתיים / מקצועיים בתחום. התעסקות בפרויקטים גדולים ומורכבים, תעניק לכם יותר ידע בשיטות העבודה שמתפתחות ותעלה את מידת האמינות שלכם מול הלקוחות בפרויקטים עתידיים.

מאמרים נוספים: