שתף את הפוסט:

מנהל עבודה בבניה

מנהל עבודה בבניה – תחומי האחריות

תחומי האחריות של מנהל עבודה בבניה

מנהל עבודה בבניה הוא לרוב נקודת המפגש המרכזית שמתווכת בין דרגות ההנהלה השונות לבין הדרגים שעוסקים בבניה עצמה. מנהל העבודה אחראי למספר תחומים ביניהם בטיחות בעבודה, הקפדה על זמנים, איכות הבנייה והקפדה שהפרויקט מגיע לסיומו בצורה מוצלחת.

אחריות מנהל עבודה בבניה באזור באתר

מנהל עבודה אחראי על פיקוח כל ההיבטים השונים של עבודת הבנייה. עליו לפקח על העובדים ולוודא שהצוותים מבצעים את עבודתם בזמן תוך הקפדה על שעות העבודה הייעודיות. מנהל העבודה מחויב לבצע הדרכות בטיחות ואף למנות ממונה בטיחות על מנת לייעל את ההיבט התפעולי של תהליך הבנייה. מנהלי העבודה באתר בנייה עובדים באופן ישיר מול אדריכלים וקבלנים חיצוניים ויש עליהם את אותה מידת אחריות כלפי כל הגורמים המעורבים בתהליך. עליהם לבצע ניהול ראשוני של האתר ובדיקת טיב העבודה לכל אורך תהליך הבנייה. לשם כך, מנהל עבודה בבניה חייב להכיר את החוקים היטב ולוודא שהעבודה עומדת בתקנים של איכות ובטיחות.

הקפדה על תקנות

ישנן לא מעט תקנות הנוגעות לפרויקטים של בניה ועל מנת לעמוד בהן יש לנקוט בשיטות עבודה מומלצות וידועות שיסייעו גם בחלקים שמצריכים התקנות מורכבות בתהליך הבניה. על מנהל העבודה מוטלת האחריות לוודא שכל הצדדים המעורבים בתהליך הבנייה מודעים לתקנות ומיישמים אותן.

אחריות המנהל מחוץ לאתר

האחריות של מנהל עבודה אינה קשורה רק לבניה בתוך האתר. מוטלת עליו האחריות לבצע עבודות משרדיות מסוגים שונים ואף יצירת לוח זמנים של תהליך הבנייה על מנת לוודא שחלקים מסוימים יסתיימו במועד מוגדר מראש. מנהל עבודה בעל ניסיון שיודע לבצע את עבודתו היטב, יוכל לזהות מוקדים מסוימים בתהליך הבנייה שעלולים לקחת זמן רב יותר ממה שתוכנן ומצופה מהם לנקוט בפעולות תיקון כאלה ואחרות  על מנת להבטיח שהפרויקט יעמוד בלוח הזמנים שנקבע מראש (אולי אף מוקדם מהמתוכנן).

הדרכה והעברת הידע

מנהל העבודה אינו רק צופה מבחוץ על התהליך. על מנת להיבחר למנהל עבודה של פרויקט, יש להציג ידע וניסיון בתחום הבנייה. את הידע עליו להעביר לאותם אנשים שמבצעים בפועל את תהליך הבנייה, לעבוד באופן צמוד אליהם על מנת ללמד אותם כיצד יש לבצע את המשימות באופן שלא יגרום לחריגה מהתקציב ושהעבודה הסופית תהיה מקצועית ואיכותית.

איך הופכים להיות מנהל עבודה בבניה

התפקיד של מנהל עבודה בתחום הבניה מצריך שנים רבות של ניסיון בעבודה ובמרבית מן המקרים לא יחייב הכשרה רשמית או תעודה לאחר הלימודים. עם זאת, מנהלי בנייה יכולים פעמים רבות להשתלב ולהתקדם לתפקידים של ניהול פרויקטים אך לשם כך כן יצטרכו להראות תעודות של לימודי השכלה גבוהים בתחום בו הם רוצים לעסוק. השילוב של הניסיון עם ההשכלה, תסייע להם להשתלב בקלות יותר בתחום הבנייה בתפקיד ניהול בכיר.

 

מאמרים נוספים: