שתף את הפוסט:

מנהל עבודה בבניין

מנהל עבודה בבניין – אחריות לביצוע הפרויקט

האחריות של מנהל עבודה בבניין

מנהל עבודה בבניין הוא תפקיד מפתח בצוות שאחראי על העבודות בפרויקטים של בנייה. התפקיד נחשב למרכזי בתהליך והוא מתחיל מהקפדה על הדרכות בטיחות, עמידה בתקנים, צמצום עלויות והפקדה על לוח זמנים. מנהל עבודה הוא תמיד בעל ניסיון ויודע כיצד להתמודד עם פעולות מורכבות בתהליך הבניה בפרויקטים.

חובותיו של מנהל עבודה בבניין

מנהל העבודה חייב לוודא שכל המכונות, כלים וחומרים שנדרשים לטובת הבנייה הם תקינים וזמינים לעובדים ועליו לזהות מראש את החומרים והציוד שיידרשו לטובת הפרויקט. עליו לארגן את צוות העובדים, לפקח על תהליך הבנייה ולוודא שעבודת הבניה מתבצעת בצורה מדויקת בהתאם לתוכניות והמפרטים שנקבעו בתהליך תכנון הפרויקט. מנהל העבודה מחויב להקפיד על בטיחות עבודה בגובה ולתאם בין כל הגורמים המעורבים בתהליך הבניה. מנהל העבודה צריך להכשיר עובדים לכל פעולה שנדרשת בבניה ולהקפיד של דיווח שוטף ומדויק על אופי וקצב ההתקדמות של הפרויקט ללקוח, אדריכלים ומהנדסי הפרויקט.

כישורים וניסיון

מנהלי עבודה בבניין חייבים להיות מסוגלים לעמוד בלוחות זמנים ובתקציבים מאוד מדויקים. מערכות היחסים בינם לבין צוות הפועלים ושאר בעלי התפקידים בפרויקט חייבות להיות טובות תוך הקפדה על אמינות ותקשורת טובה בין הצדדים. עליהם להבין באופן מעמיק את תקנות הבנייה הקיימות על מנת שיידעו איך ליישם אותם וכמו כן עליהם להיות בעלי הכשרה וידע בנושא של בטיחות בעבודה ועזרה ראשונה. לא כל מנהל עבודה הוא בעל יכולת לקרוא שרטוטים אך מדובר ביתרון שיכול גם הוא לחסוך בעלויות. מנהלי עבודה בפרויקטים מורכבים וגדולים של בניינים חייבים להיות רשומים בפנקס הקבלנים.

 פיקוח על הבנייה

התפקיד העיקרי של מנהל עבודה הוא פיקוח על העבודה – המשמעות היא שעליו להיות ממונה על הדרכות, הכוונות ובמידת הצורך אף להקפיד על משמעת של העובדים לאורך כל הפרויקט. מנהל העבודה צריך לפקח על העבודה, לבצע הערכת שוטפות על קצב ההתקדמות ואף להעניק לעובדים הכוונה שתסייע לשפר את היעילות שבה מתבצעת העבודה. במידה והעובדים מעלים תלונות שקשורות לסביבת העבודה, באחריות מנהל העבודה לתאם בין העובדים לבין ההנהלה ולהגיע לפתרונות. במידת הצורך, עליו להיות מסוגל בין השאר לדאוג למשל להקצאת שעות נוספות עבור העובדים או כל נושא אחר שיוודא שלא פוגעים בחוזה שנחתם מול כל עובד.

חובות מנהליות של מנהל העבודה

מנהלי העבודה אחראים גם לחלק האדמיניסטרטיבי של הפרויקט. עליו לנהל את לוחות הזמנים של העבודה ולעקוב בקפידה אחר נוכחות העובדים על מנת לוודא שהפרויקט אינו חורג מהתקציב. עליהם לבצע הערכות עובדים באופן שוטף והם לוקחים חלק פעיל בגיוס העובדים בשלב הראשוני שלפני תחילת הפרויקט. מנהלי עבודה מבצעים מעקבים שוטפים גם אחר מלאי חומרי הבניה, מוציאים הזמנות אספקה עבור ספקים שונים תוך שהם לוקחים בחשבון את התקציב שיועד עבור מטרה זו.

 

 

מאמרים נוספים: