שתף את הפוסט:

שירותי הנדסה ובטיחות

שירותי הנדסה ובטיחות באתר בנייה

שירותי הנדסה ובטיחות

כאשר בונים פרויקט, בחירה בחברה שמציעה שירותי הנדסה ובטיחות היא הדרך הכי חכמה לוודא שהפרויקט יסתיים בהצלחה. ניהול הפרויקט מחייב שמירה על בטיחות בזמן העבודה, הקפדה על נהלים בתחום הבנייה, שימוש בחומרים נכונים למטרת הבנייה וכמובן הקפדה שלא לחרוג מהתקציב שיועד עבור הפרויקט.

שירותי הנדסה ובטיחות – אחריות על התקדמות הפרויקט

חברות שמנהלות פרויקטים של בנייה מהאספקטים של הבנייה והבטיחות נמצאות בקשר קבוע עם הבעלים של הפרויקט. הן אחראיות על ניהול תוכנית הבנייה, העיצוב שנעשה במהלך הבנייה, פיקוח על תהליך הבנייה והזמנת החומרים בהם ישתמשו. פעולות אלה מאפשרות לנהל את הפרויקט על פי לוח זמנים ותקציב שנקבעו מראש. החברה אחראית על מינוי מנהל עבודה שיידע להגיב במהירות לבעיות שצצות במהלך הבנייה ויספק פתרון מהיר שיפחית את הסיכון לעיכוב ולעלויות נוספות.

שירותי הנדסה ובטיחות – מעקב ופיקוח

חברת שירותי ההנדסה והבטיחות מספקת סקירה של הפרויקט ומבצעת מעקב על ההתקדמות. היא מעסיקה צוותים המתמתחים בתחומים שונים בתחום הבנייה שיידע לפקח היטב על הנעשה באתר הבנייה. השירותים שחברות אלה מספקות כוללות לרוב בקרת איכות על חומרי הבנייה, בקרה על מסמכים, מעקב אחר הבנייה, סקירה של תוכניות הבנייה, ייעוץ שניתן באופן קבוע לבעלי הפרויקט בהתאם להתקדמות הפרויקט, תיעוד מוחלט של כל חלק בפרויקט, תקשורת קבועה עם כל הגורמים המעורבים בפרויקט וכמובן מסירת הפרויקט בשלמותו.

שמירה על בטיחות במקום העבודה

מקרים של פציעות ואף מוות באתרי בנייה הפכו בשנים האחרונות לשכיחות. נהלי בטיחות מסייעים לשמירה על הצוות העוסק בבנייה בזמן שהם עוסקים בפעילות היומיומית סביב פרויקט הבניה. חברות המציעות שירותי בטיחות יודעים כיצד להתמודד עם דרישות מיוחדות של פרויקט בנייה כמו למשל עבודה בגובה והאופן שבו יש לשמור על בטיחות העובדים. החברה לרוב מבצעת הדרכות של בטיחות ואף מבקרת באופן קבוע את תוכנית הפעולה והממשקים האחראים (כמו מנהלי בנייה וקבלני משנה). פרויקטים של בנייה יכולים להתנהל בקצב מאוד מהיר אך הדבר לא יכול לבוא על חשבון הקפדה על בטיחות העובדים באתר הבנייה.

תפקיד ממונה הבטיחות

המטרה של ממונה הבטיחות אשר מגיע לאתר בנייה מטעם חברות המספקות שירותי בטיחות היא לסייע למנהל ובעלי הפרויקט לשמור על בטיחות העובדים. חברות אלה עובדות עם אנשי מקצוע מתחום הבנייה באופן קבוע על מנת לשפר ולייעל את המדיניות שקשורה לבטיחות במקום העבודה ועל ידי כך הם מלמדים מנהלים של פרויקטים כיצד לקבוע סטנדרטים שבהם העובדים נדרשים לעמוד. ממונה הבטיחות מסייע לאחראים על הפרויקט לזהות מוקדים שעלולים להיות מסוכנים ואף מעניק שירות של פיקוח פרויקטים, חקירה של תאונות באתר הבנייה ובדיקת תקינות של הציוד בו משתמשים. ממונה הבטיחות מעניק הדרכה לכל אנשי המקצוע שקשורים לפרויקט, מוודא שהם מודעים לסכנות הפוטנציאליות שכרוכות בעבודה שלהם ואף מוודא שהם עושים שימוש ראוי בכלי העבודה שלהם.

 

מאמרים נוספים: