שתף את הפוסט:

הדרכות בטיחות לעובדים

הדרכות בטיחות לעובדים – כך תעשו זאת נכון

כל מה שחשוב לדעת על הדרכות בטיחות לעובדים שלכם

בתור מנהליו של מקום עבודה, בטיחות העובדים היא על אחריותכם ועליכם לדאוג לכך לפני הכל. כיצד? באמצעות קיום הדרכות בטיחות לעובדים שלכם באופן קבוע מידי תקופה מסוימת. על החשיבות של ההדרכות האלו, מה אומר החוק לגביהן וכיצד תוכלו להעביר אותן בצורה נכונה, תוכלו לקרוא מייד.

הדרכות בטיחות תקופתיות לעובדים – למה זה חשוב?

זה ממש לא משנה אם אתה חשמלאי רכב מוסמך שמנהל עסק עם כמה עובדים או בעל חברה שמתעסקת בעבודות שונות בגובה – לכל עיסוק סיכונים משלו שהעובדים חייבים להיות מודעים אליהם ולדעת כיצד למנוע אותם ככל שניתן. הדבר קשור לא רק לתאונות עבודה שעלולות להתרחש אלא גם למחלות מקצוע שעלולות להתפתח לאורך השנים ושניתן למנוע אותן אם מודעים אליהן. הדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא על ידי קיום הדרכות מסודרות לעובדים בכל הקשור לכללי הבטיחות של הענף ומקום העבודה, שם יוצג בפניהם כל המידע הנדרש, תוך תרגול שימוש בציוד בטיחות ומעבר על מקרי עבר שבהם בכל זאת התרחשה תאונה.

יש לציין כי קיום הדרכות בטיחות לעובדים הוא דבר חשוב מאוד מבחינתכם גם מהיבט נוסף – זה הכלכלי, שכן זוהי הדרך למנוע תאונות עבודה ומחלות מקצוע. מה שאומר זרימת עבודה טובה יותר, עם פחות ימי מחלה של העובדים, ובנוסף גם פחות תביעות עתידיות כנגדכם ופחות הוצאות כספים מיותרות, שיכולות להיות גבוהות מאוד.

האם אתם מחוייבים להעביר הדרכות בטיחות לעובדים?

בתור מעסיקים עליכם לדעת כי החוק מחייב אתכם למסור את כל המידע לעובדים באשר לסיכונים הבטיחותיים הקיימים בעבודתם, להדריך אותם כיצד להימנע מהם ולצייד אותם בכל הנדרש לצורך כך. במידה ואתם מנהליו של ארגון שבו מועסקים למעלה מ- 50 עובדים, אתם מחויבים גם להעסיק ממונה בטיחות על מנת שינהל את כל תיק הבטיחות של הארגון, ייזום ויעביר הדרכות בטיחות לעובדים על בסיס קבוע. מעבר לזאת, ישנם סוגי עיסוקים שבהם חלה החובה לקיים הדרכות בטיחות תקופתיות ללא קשר למספר העובדים בארגון, כגון כאלה שבהם נדרשת עבודה בגובה, התעסקות עם חומרים מסוכנים, שימוש בכלים למיניהם (מלגזה, למשל) ועוד.

כך תתאימו הדרכת בטיחות לעובדים שלכם

הדרכות בטיחות נחלקות לסוגים רבים, ביניהן הדרכת בטיחות כללית, התנהלות בזמן אש, מצבי חירום אחרים, תפעול מכונות וכלים כבדים, עזרה ראשונה, תפעול ציוד מגן אישי ועוד. חשוב מאוד להתאים את ההדרכה לעובדים שאמורים לעבור אותה כך שיפיקו ממנה את המירב ואכן יימנעו מסיכונים בטיחותיים מיותרים. אותן הדרכות יכולות להתקיים במסגרות מיוחדות מחוץ לעבודה אך מאחר ולכל מקום הסיכונים שלו, מומלץ שההדרכה תתקיים במקום העבודה עצמו ולאחר אפיון הצרכים של המקום, נהלי העבודה ונקודות התורפה שלו, אופי וגיל העובדים.

אותו אפיון יכול להתבצע על ידי חברות שמתמחות במתן שירותי בטיחות למקומות עבודה והן גם יכולות להעביר לעובדים שלכם את אותן הדרכות. הן גם יכולות לעזור לכם להעסיק ממונה בטיחות במסגרת מיקור חוץ מטעמן והוא כבר יתעסק בכל הנושא הזה, כולל העברת ההדרכות עצמן.

מאמרים נוספים: