שתף את הפוסט:

יועץ בטיחות

יועץ בטיחות

יועץ בטיחות – תפקידים ואחריות

חלק מהאחריות של יועץ בטיחות במסגרת העבודה היא לאמץ נהלים ונקיטה באמצעי זהירות מתאימים שימזערו סיכונים פוטנציאליים במקום העבודה ויבטיחו עמידה בתקני הבטיחות הקבועים בחוק. התפקיד כולל אחריויות, מחוייבויות ומשימות רבות. ככלל תפקידו הוא להדריך, לסייע ולתמוך בכל עובד לכל אורך הפרויקט או שעות העבודה עד לסיומו.

מה עושה יועץ בטיחות?

חקיקות שונות נעשו לאורך השנים בנושא של בריאות ובטיחות במקום העבודה. מקומות עבודה שונים נדרשים ליצור תקן של ממונה בטיחות על מנת לוודא שכל העובדים עוקבים ופועלים בהתאם להנחיות הבטיחות. בכל חברה ופרויקט ישנם מסמכים המציינים נהלים כלליים שנהוגים במדינת ישראל ונהלים ספציפיים שרלוונטיים עבור אותו מקום עבודה.

יועצי בטיחות מסייעים בזיהוי סכנות פוטנציאליות במקום העבודה, מייעצים כיצד ניתן לשלוט בהם ומבטיחים עמידה בתקני הבטיחות הנדרשים. יועץ הבטיחות יכול לבצע הערכת סיכונים ולבנות תיכונית עבודה מתאימה, לבצע הערכה וביקורת של סכנות אש פוטנציאליות באזור ולהעניק הדרכות שקשורות לנושא בטיחות ובריאות במקום העבודה.

היועץ יסייע בהבנה של הגורמים שיכולים לגרום נזק לאנשים במקום העבודה ויעזור לדרג הניהולי להבין האם הם נוקטים בצעדים המתאימים למניעת פגיעה אפשרית. שמירה על בטיחות ובריאות העובדים היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות של כל עסק והקפדה על הנהלים תגן על כל הצדדים המעורבים בפרויקט בין אם מדובר במנהלים או בצוות שמבצע בפועל את העבודה.

היכן יועץ בטיחות עובד?

יועצי בטיחות ובריאות עובדים בכל המגזרים בין אם מדובר בתחום החינוך, תחבורה, תעופה, קמעונאות, מגורים, מסחר, בריאות ואף פנאי. כיוון שיש להם את הידע הנדרש, הם יכולים לעבוד במקומות שבהם עובדים מספר קטן של עובדים ולחילופין בחברות גדולות ובהן מאות ואף אלפי עובדים. יועץ בטיחות עובד במקומות עבודה שמצריכים הערכת סיכונים, הכשרה של עובדים קיימים, ניתוח פערים של המצב הקיים מול המצב הנדרש, כתיבה של מדיניות חברה, ביצוע ביקורות באתר בנייה ואף מקומות אשר דורשים הערכה של סיכוני אש. במקום שבו נדרשת תוכנית פעולה לשיפור הבטיחות בעבודה, היועץ יודע לעשות זאת כיוון שיש לו את הניסיון וההבנה של האופן שבו התוכנית תשפיע על התכנון של הפרויקט כולו.

איך לנהל את הסיכונים במקום העבודה?

חשוב לנהל היטב את הסיכונים הבריאותיים והבטיחותיים במקום העבודה ולשם כך יש לבצע הערכת סיכונים יסודית של הסביבה בה מתבצעת בפועל העבודה.היועץ יודע כיצד לזהות פרצות פוטנציאליות בבטיחות ולמנף אמצעים חכמים ויעילים שיפחיתו את רמת הסיכון וכך ניתן יהיה לוודא שהן בשליטה. הערכת סיכונים היא חלק בלתי נפרד בניהול מערכות בריאות ובטיחות והיא הדרך הכי יעילה להבטיח כי כל אותן סכנות יטופלו. אחת הדרכים לבצע הערכת סיכונים היא באמצעות התייעצות עם עובדים קיימים ובדיקות של אנשי מקצועי בתחום הבריאות התעסוקתית כיוון שאלה חיים את העבודה והסיכונים הכרוכים בה מדי יום.

 

מאמרים נוספים: