שתף את הפוסט:

מנהל עבודה בתשתיות

מנהל עבודה בתשתיות – עבודות עפר וכבישים

אחריות מנהל עבודה בתשתיות

כל פרויקט מצריך גורם מוסמך ומקצועי שיידע לנהל את התהליך בצורה יעילה. תחומי העיסוק של מנהל עבודה בתשתיות יכולים להתמקד בעבודות עפר או כבישים ותחומי הידע שלו צריכים להיות נרחבים שכן אלו מהווים את הבסיס לכל פרויקט בנייה עתידי מתוכנן.

מנהל עבודה בתשתיות – עבודות עפר

הקפדה על נהלי עבודה כאשר מבצעים עבודות עפר היא קריטית כיוון שהן כוללות התעסקות עם צינורות גז וכבלים של חשמל. פגיעה בכל אחד מאלה, יכולה לגרום להפרעה באספקת החשמל והגז לפרויקט, עלויות גבוהות ועיכוב במועד סיום הפרויקט. תפקידו של מנהל העבודה הוא לספק סקירה כללית של החוקים הרלוונטיים לעבודות עפר אשר מתבצעות בקרבה של כבלים של חשמל וצינורות גז על מנת למנוע את האפשרות של נזק. מנהלי עבודה בתחום התשתיות יודעים כיצד לשלוט בתהליך דרך הקפדה על נהלי בטיחות בעבודה, אמצעי בקרה ושיטות עבודה יעילות שיימנעו נזק לבלים תת קרקעיים.

עבודות בכביש

מנהל עבודה בפרויקטים של עבודות בכביש הוא בעל ידע במערכות מכאניות, מנועים ומערכות הידראוליות. הוא מכיר את הכלים המכאניים בהם משתמשים, התיקונים שמבצעים ויודע כיצד יש לשמר את התחזוקה שלהם. מנהל העבודה מכיר היטב את חוקי תעבורה בכביש ויודע כיצד להתמודד עם סוגי חיפוי אספלט שונים בהם משתמשים למטרת הנחת הכביש. הוא מכיר את נקודות החוזק והחולשה של כל סוג אספלט ויודע כיצד להשתמש בהן למטרת פעולת העבודות בכביש.

עבודה בתשתיות –  אחריות של מנהל העבודה

מנהל העבודה בתשתיות חייב להיות מסוגל להבטיח את הבטיחות של העובדים במהלך הפרויקט על ידי מינוי ממונה בטיחות ובדיקה קבועה של האתר בו מתבצעת העבודה. עליו להיות מסוגל לזהות סיכונים אפשריים במקום העבודה. עליו לבצע בקרת איכות ובדיקות קבועות על מנת לעמוד על טיבם של התהליכים והשירותים. מנהל העבודה חייב לתקשר באופן יעיל ומקצועי עם חברי הצוות ולמסור דיווחים שוטפים למפקחים על העבודה. הוא נדרש לעקוב אחר ההוראות שהוא מקבל ולהפגין גמישות בשינויים הנדרשים.

מנהל העבודה בתשתיות נדרש להגיב במהירות ובמקצועיות במקרים של אירועים בלתי צפויים ולבצע בדיקה קבועה של חומרי הבנייה על מנת לאתר נזקים אפשריים כתוצאה למשל מרטיבות טרם השימוש. באחריות מנהל העבודה לתאם בין הפעולות השונות המתבצעות באתר ולוודא שאף עובד אינו מפריע לעובד אחר לבצע את עבודתו וזאת על מנת לוודא שהפרויקט יסתיים בזמן. עליו להתעדכן בקצב התקדמות העבודה ולעדכן את לוח הזמנים באופן שוטף. מנהל העבודה נדרש לתזמן, לתכנן ולפקח על כל תהליך בפרויקט על מנת לוודא שהוא מסתיים עד למועד שנקבע ואף לבצע מעקב מלאי (ולהזמין חומרים נוספים במידת הנדרש). את החוזים מול הספקים השונים עבור חומרי הפרויקט, מנהל העבודה צריך לנהל ועליו לתעד את כניסת המלאי אל מערכת ניהול הפנימית.

מאמרים נוספים: