שתף את הפוסט:

עבודות בגובה

עבודות בגובה- מהם הסיכונים הכרוכים בכך?

מהם הסיכונים שיכולים לעלות בעת עבודות בגובה?

יש הרבה מאוד עבודות אשר אלו אמורים להתבצע בגובה. אם זה בעבודות שקשורים לעמודי חשמל ואם זה עבודות במבנים רבי קומות. העבודות מהסוג הזה נעשות על פי רוב בעזרת פיגומים ייעודיים או לחילופין בעזרת ציוד סנפלינג. בכל מקרה עבודות בגובה חייבות להיעשות תוך הקפדה על כל כללי הבטיחות כאשר העבודה עצמה צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע שיש לו ניסיון בביצוע העבודה הספציפית.

חשוב להבין כי העבודות הנעשות בגובה ייעשו רק אם אין כל דרך לעשות את הפעולות הרצויות בצורה אחרת בביצוע מהקרקע. מלבד זאת יש לדאוג לאישורים מטעם גורמי הבטיחות האחראיים. אנחנו מדווחים על כך כי בכל שנה ישנם נפגעים רבים מעבודות הנעשות בגובה כאשר רוב המקרים קורים בגלל עבודה ללא הקפדה על כללי הבטיחות. הפגיעות הן לעיתים פציעות קלות אך הן גם עלולות להיות פציעות חמורות ולהגיע אף למקרים של מוות.

מהם הסיכונים האפשריים?

  • חיבור ועיגון שלא נעשים בצורה תקינה – חשוב לדאוג לחיבור בטיחותי שייעשה בצורה הנכונה והכי בטוחה על פי הכללים. הציוד כולו אמור אף הוא להיבדק וזאת על מנת שיתקבל האישור על ידי הממונה על הבטיחות.
  • איבוד שיווי משקל – העובד עלול למצוא את עצמו מאבד את שיווי משקלו בגלל תנועה לא זהירה או אפילו רק סטייה קלה כאשר תוך שניות ספורות העובד עלול למצוא את עצמו למטה, חבול, פגוע ואף גרוע מכך.
  • משטח מחליק – העובד אמור לעמוד על משטח יציב ולא מחליק. יש לתת את הדעת על כך שמשטח העבודה יהיה נוח ולא מחליק.
  • עבודה בתנאי מזג אוויר קיצוניים – לא כולם מקפידים על כך אבל עבודה בגובה במיוחד עם ציוד סנפלינג לא יכול להיעשות כאשר תנאי מזג האוויר לא מאפשרים את זה. שמש חזקה או לחילופין מזג אוויר חורפי עלולים לסכן מאוד את העובדים והרבה מאוד תאונות עבודה קורות רק בגלל שהעבודה נעשתה ביום לא מתאים ובמזג אוויר לא ידידותי.
  • נפילה של חפצים כבדים מגובה – יש גם תאונות הנגרמות לאנשים הנמצאים למטה, מתחת למקום בו מתבצעת העבודה. זה עלול לקרות בגלל נפילה של חפצים כבדים מגובה כאשר אין בקרה על מקום הנפילה ואנשים הנמצאים במקום עלולים להיפגע.

לעיתים בעת ביצוע של עבודות הכוללות קידוחים בבטון, יש נפילה של חלקי בטון ואם אין את ההכנה הראויה של קשירת חלקי הבטון אותם עומדים לנסר ואין הרחקה של כל העוברים והשבים באזור כמו גם ריפוד השטח עליו עומד הבטון ליפול, הרי שהתוצאות עלולות להיות רעות.

בגלל כל זה חשוב לשים לב ולא להתחיל בביצוע עבודות בגובה בלי להתכונן כראוי ולהכין את השטח וכמובן למנות מנהל עבודה האמון על פרוייקט מסוג זה לקבל את כל אישורי הבטיחות הנדרשים.

 

מאמרים נוספים: