שתף את הפוסט:

הדרכות בטיחות לעובדים

החשיבות של הדרכות בטיחות לעובדים שלכם

מעסיקים עובדים? כדאי מאוד שתזמינו להם הדרכות בטיחות

על פי החוק ("פקודת הבטיחות בעבודה"), חלה עליכם כמעסיקים החובה להנהיג שיטות עבודה בטוחות במקום העבודה ולקיים הדרכות בטיחות לעובדים ולמנהלים שלכם, לשם שמירה על ביטחונם בצורה מיטבית. חשבתם לוותר על ההדרכות הללו ולהיתלות במזל הטוב? ראו הוזהרתם, ולהלן כל הסיבות לכך.

 

להימנע מתביעות משפטיות וביצוע עבירה פלילית

ראשית כל, חשוב לציין כי הדרכת בטיחות תקופתית היא חובה לעיסוקים ספציפיים (למשל, עבודה בגובה) ולמקומות עבודה מעל 50 אנשים, אחרת כמעסיקים אתם מסתכנים בעבירה פלילית. בכל מקרה, כמעסיקים חובה עליכם לעדכן את העובדים שלכם על המפגעים והסיכונים שיש במקום, גם אם מדובר בעבודה משרדית פשוטה. במידה ולא תקפידו על כך, אתם חשופים לתביעות בגין נזקי גוף, מה שעלול להסתכם בסכומי ענק. אם אינכם מעוניינים לקבל מכתב מאיים מטעם עורך דין דיני עבודה שמייצג עובד שלכם שנפגע בתאונה, סובל ממחלת מקצוע עקב עבודתו או חלילה נהרג בתאונת עבודה, הרי שכדאי מאוד שתדאגו למנוע את התאונה הבאה וגם אם כן תתרחש, לוודא שלא יהיה מדובר ברשלנות מצידכם.

 

חשוב שתדעו כי אי הכרת החוק אינה פוטרת אתכם מאחריות במקרה של תאונה ולכן עליכם לוודא כי כל העובדים שלכם עוברים הדרכות בטיחות באופן קבוע ושוטף, בהתאמה מלאה לסוג העבודה וגורמי הסיכון במקום. לשם כך עליכם להתקשר עם גורם מקצועי שיודע להתאים לכל מקום עבודה הדרכת בטיחות מקיפה וגם כזה שמסוגל לייעץ לכם לגבי ההדרכות הנדרשות עבור העובדים והמנהלים בדרגות השונות.

 

הדרכות בטיחות – לשביעות רצון העובדים והעלאת התפוקה

עובדים רבים נאלצים לבצע עבודות מסוכנות מבלי שהמעסיקים שלהם באמת דואגים להם. התוצאה? התפוקה שלהם אינה מקסימלית וזאת בשל הלחץ והמתח שנגרמים להם תוך כדי העבודה. לעומת זאת, עובדים מרוצים אשר מרגישים כי המעסיק באמת חושב עליהם ודואג לבטיחותם באמצעות הדרכות בטיחות תקופתיות, הרבה יותר שבעי רצון ותפוקתם עולה בהתאם. כמובן שלא רק ההרגשה הטובה גורמת לעלייה בתפוקה אלא גם התכנים עצמם שנלמדים בהדרכות ואשר תורמים מלבד העניין הבטיחותי גם לשיפור תהליכי העבודה. מי שעובד בחוץ לומד כיצד לעבוד בתנאי עבודה בגובה, עובדי מעבדות לומדים כיצד לעבוד עם חומרים מסוכנים וכו'.

 

ההדרכות יכולות להתעסק לא רק בכללי הבטיחות הקשורים בעיסוק הספציפי של העובדים אלא גם בבטיחות באופן כללי, כגון כיצד להתנהג במצבי חירום (למשל, כאשר פורצת שריפה), ובכלל, הדרכה בטיחותית מעבר להיותה חשובה מההיבט הבטיחותי, גם מהווה יציאה קצרה משגרת העבודה השוחקת.

 

יתרונות ההתקשרות עם חברה מקצועית בתחום

כל עוד תזמינו את הדרכות הבטיחות דרך חברה מקצועית ומובילה, תוכלו להיעזר בה גם עבור היבטים נוספים הקשורים בבטיחות במקום העבודה שאתם מנהלים. למשל, הכנת תכנית בטיחות כללית, הקמה של מערך בטיחות במקום, ביצוע סקרי סיכונים ואף הזמנה של ממונה בטיחות מקצועי באופן קבוע או במקרים מסויימים.

 

 

מאמרים נוספים: