שתף את הפוסט:

הדרכות עבודה בגובה

חשיבות הדרכות עבודה בגובה

החשיבות של הדרכות עבודה בגובה לעובדים ולמנהלים

יותר מדי תאונות מצערות התרחשו בשנים האחרונות עקב עבודה בגובה שנעשתה בצורה שאינה בטיחותית, כך שאם אתם עובדים שמבצעים עבודה שכזאת או מנהלים שאחראיים עליה, חשוב מאוד שתקראו את השורות הבאות על מנת שתוכלו לשמור על חייכם. כיצד? באמצעות הדרכות עבודה בגובה תקופתיות בנושא.

 

חובת העובדים לשמור על כללי הבטיחות

בהנחה שאתם לא עוסקים במקצוע שאינו מסוכן כמו רופא, מהנדס או עורך דין נדלן, אלא עוסקים בעבודה שבמסגרתה אתם מבצעים פעולות שונות בגובה של יותר  מ- 2 מטרים, הרי שאתם נחשבים כמי שעובדים בגובה ועל כן חובה עליכם לשמור על כל אמצעי הבטיחות הנדרשים, וזאת על פי חוק. ומה אומר החוק? שחל עליכם איסור לבצע עבודות שכאלה אם לא עברתם הדרכה מסודרת על ידי "מדריך בגובה" וקיבלם אישור על מעבר ההדרכה בהצלחה (ההדרכה כוללת גם התנסות מעשית בשטח, בהתאם לסוג העבודה). 

 

במהלך ההדרכה תלמדו כללי בטיחות חשובים (למשל, האם ידעתם כי תמיד חייב להיות עובד נוסף על הקרקע שנמצא עימכם בקשר עין?) וכיצד להשתמש בציוד הבטיחות בצורה נכונה ולוודא את תקינותו בכל פעם. לא קיבלתם הדרכה מתאימה? פנו אל המנהל שלכם ובקשו שיזמין אותה באופן מסודר דרך חברה מקצועית שמתמחה בכך ודרשו שהדבר יתבצע באופן תקופתי.

 

חובת המנהלים להזמין הדרכות בטיחות לעובדים

הינכם המנהלים של חברה שמתעסקת במשימות עבודה בגובה? דעו לכם שבדיוק כמו שלעובדים יש אחריות לשמור על כל הוראות הבטיחות, כך גם עליכם מוטלת האחריות לדאוג שהם אכן מקיימים זאת, קיבלו את כל הציוד הנדרש לכך ואף עוברים הדרכת בטיחות תקופתית. למעשה, באמצעות הזמנת הדרכת בטיחות, אתם כמעסיקים זוכים להכיר את כל רזי החוק הנוגעים אליכם (כן, גם אתם צריכים להשתתף בה), איזה ציוד נדרש עבור העובדים שלכם ומבינים כל כמה זמן חובה עליכם להזמין עבור העובדים הדרכת ריענון על מנת להשריש טוב יותר את נושא הבטיחות בארגון ולשמור על עקרונות החוק. 

 

מעבר לזאת, עצם העובדה שהקפדתם להזמין הדרכת בטיחות לעובדים שלכם, מסייעת לכם לא רק למנוע תאונות ולשמור על חייהם, אלא גם למנוע מצב בו אתם חשופים לתביעות נזיקין בגין רשלנות מצידכם. מספיק שעובד אחד שלכם יפצע ויתברר שלא עבר הדרכה מתאימה לפני תחילת עבודתו, ואתם בצרות צרורות.

 

מהיכן מזמינים הדרכות בטיחות בנושא עבודה בגובה? 

הדרכות בטיחות ניתן להזמין מחברות אשר מספקות שירותי הנדסת בטיחות לחברות וארגונים מכל תחומי העיסוק. את ההדרכות ניתן להזמין למקום העבודה עצמו כך שאין שום סיבה לתירוצים למיניהם. מלבד הדרכות בנושא עבודה בגובה, ניתן להזמין הדרכות גם בנושאי גהות תעסוקתית, התנהגות במצבי חירום (למשל, בטיחות אש), בטיחות בעבודה עם חומרים מסוכנים ועוד. אל תגידו לא ידענו – הזמינו עוד היום.

 

מאמרים נוספים: