שתף את הפוסט:

בדיקת תקינות מבנים

בדיקת תקינות מבנים – מה חשוב לדעת

מה חשוב לדעת בעת בדיקת תקינות מבנים

כל קבלן אשר בונה מבנה כלשהו חייב לדאוג לביצוע בדיקת תקינות מבנים במהלך השלבים השונים של ההקמה והבנייה וזאת בכדי לוודא כי המבנה תקין ובטוח למגורים, לעבודה או לכל מטרה אחרת. הבדיקות שהקבלן צריך לדאוג שיתבצעו הן בין היתר בדיקות קרקע טרם בונים עליה, בדיקות בטון, בדיקות אינסטלציה ועוד. לא מעט מהבדיקות יתבצעו בשטח, אך ישנן בדיקות שיתבצעו במעבדה מיוחדת, כאשר לא פעם תוצאות הבדיקות הללו יהוו תנאי מקדים לקבלת טופס 4 מהרשות המקומית.

בדיקת תקינות מבנים והיתרים

חשוב לדעת כי בהתאם לחוקי התכנון והבנייה, כל קבלן אשר עומד בפני בניית מבנה כלשהו חייב לבצע בדיקות קרקע ובנייה, בדיקות בטון, בדיקות אינסטלציה ועוד. את הבדיקות יש לבצע במעבדה מיוחדת אשר מתמחה בתחום הבדיקות הללו וכן, להציג את אישור המעבדה לתקינות הבדיקות שמהווה תנאי מקדי לקבלת טופס 4 מהרשות המקומית. הבדיקות שהמעבדות מבצעות מספקות מדד איכותי לאיכות הקרקע, לאיכות המבנה ולאופן שבו יש  לעבוד בכדי לבנות את המבנה בצורה תקינה ובטוחה

איזה בדיקות יש לבצע?

הבדיקות שיש לבצע בתהליך בניית מבנה הוא: ראשית כל בדיקת הקרקע, כאשר מטרת הבדיקה היא לוודא שהקרקע תקינה לצורך בנייה עליה. בדיקה נוספת היא בדיקת בטון שיש לבצע כמה פעמים במהלך בניית שלד המבנה ועל אלמנטים שונים במבנה כגון: רצפת ממ"ד, כלונסאות, רצפת קומת הקרקע, עמודים, קירות ממ"ד, תקרת ממ"ד, תקרת קומת קרקע ועוד. תוצאות בדיקת בטון יינתנו לרוב לאחר 28 ימים מרגע לקיחת הדגימה, כאשר הדגימה תתבצע על שלוש קוביות וממוצע חוזק הלחיצה של שלושת הדגימות הוא שיקבע את חוזקו הסופי  של הבטון. בדיקת בטון היא בדיקה חשובה מאוד בתהליך בניית מבנה שכן, מעבר לעובדה שהוועדות השונות התנו היתרי בנייה למבנה בחתימת הסכם התקשרות עם אחת ממעבדות בטונים, הרי שמטרת הבדיקה היא לוודא שהמבנה בטוח מאוד עבור מטרותיו.

בדיקות למערכות מיגון אש

מערכות כיבוי אש מהוות מערכות חשובות מאוד בכל מבנה באשר הוא. מדובר על מערכות אשר בכוחן להציל חיים ולמזער נזקים במקרה שבו פורצת שרפה במקום ועל כן, לאחר שמשלבים מערכות מיגון אש בתהליך בניית מבנה יש לוודא כי הן עובדות בצורה תקינה וכי כל החלקים שלהן  עובדים בתאום מלא. את הבדיקה המדוברת חייב לבצע יועץ בטיחות מקצועי ומוסמך. היועץ יכין מתווה של משטר הפעלות למערכות החירום בהתאם לתקנות, לתקנים ולשיקול ההנדסי בהתאם לאופי האתר, מעבר לכך, הוא יבצע בדיקת אינטגרציה בין המערכות הפועלות במבנה בהתאם למשטר הפעלות לקבוצת שימוש המבנה המוגדרות על פי ההוראות של נציג הכבאות, כמו כן, יועץ הבטיחות יערוך דוח מסכם בתום הבדיקה ובמידה ומשטר ההפעלות תקין, הוא ינפיק אישור לביצוע הבדיקה המדוברת.

בדיקת קרינה למבנה

בדיקות קרינה הן בדיקות חשובות מאוד שיש לבצע בתהליך בניית מבנה וזאת בכדי לוודא כי המבנה לא מסכן את השוהים בו מבחינת כמות הקרינה שבו. בדיקות הקרינה שיש  לבצע למבנה יהיו: בדיקות קרינה בלתי מייננת מרשתות החשמל, מתקני אותות רדיו, מתקנים של רשתות סלולאריות במבנים ועוד, בדיקות קרינה אלקטרו מגנטית מאנטנות המצויות בסביבה, משדרי ווי פי, מתקנים של רשתות סלולאריות במבנים ועוד, בדיקות לאיתור קרינה רדיו אקטיבית ולזיהוי תכולה של חומרים רדיואקטיביים הן טבעיים והן מלאכותיים, בדיקה לאיתור גז ראדון שעלול להיות מסוכן לבריאות של כל אדם ששוהה במקום. הגז המדובר  מצוי לעיתי בקרקעות ובמצבים נוספים ומה שמסוכן בו שהוא נטול ריח ועל כן, לא שמים לב לקיומו.

את כל הבדיקות צריכים לבצע אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום וזאת בכדי שהמבנה יקבל היתר בנייה וכן בכדי שהוא יהיה בטוח לשימוש.

מאמרים נוספים: