שתף את הפוסט:

מכון תקנים בבנייה

מכון תקנים בבנייה- מה חשוב לדעת

מה צריך לדעת על מכון תקנים בבנייה?

תהליך של בניית מבנים, הן רבי קומות והן צמודות קרקע מאופיינות בזמן רב משלב היתר הבנייה ועד לטופס האכלוס. על מנת שפרויקטים מסוגים אלו יאושרו על ידי הרשויות המקומיות ויקבלו אישורי מהנדס, ישנה חשיבות מכרעת לתקינות החומרים בהם נשתמש בתהליך הבנייה. מלבד בדיקות הבטון, אישורי טיח , אישורי ממ"ד וכיוצא בזה, נדרש גם לאישור ממכון התקנים לביצוע בדיקות שונות טרם מתחילים ובמהלך תוכנית הבנייה, וזאת כדי לוודא תקינות ובטיחות מקסימלית בשימושו לאחר טופס האכלוס.

מדוע חשוב לבצע בדיקות תקן בתהליכי בנייה

כאמור, בנייה מהווה תהליך מורכב. חשוב לזכור כי תהליך זה כולל שימוש במגוון עצום של חומרים ומערכות המשתלבים בסופו של דבר למוצר מוגמר בעל דרישות תפקוד מוגדרות. על כן, בכדי לנהל את העבודה בצורה נכונה ויעילה, חשוב מאוד להיעזר בכל השירותים הנוגעים להיבטים השונים של תהליך הבנייה תוך שימוש בחוקים, תקנים, תקנות, מעבדות בדיקה ועוד. במכון התקנים הישראלי לבנייה ניתן למצוא את הבדיקות המקיפות ביותר לענף הבנייה. כמו כן, הבדיקות מתבצעות בצורה איכותית על ידי מהנדסים וכל אנשי המקצוע המנוסים ביותר הנדרשים עבור ביצוע הבדיקות המדוברות.

מכון התקנים בבנייה, אשר מספק את האישורים הנדרשים לחומרי בנייה ותהליכי בנייה, עושה זאת בהתאם לתוצאות בדיקות המעבדות של המכון. המעבדות המדוברות מכילות ציוד בדיקה מתקדם, איכותי וחדשני אשר מתעדכן באופן קבוע בטכנולוגיות אשר מתפתחות. הצוותים המקצועיים בכל מעבדה מעין זאת, מתאים את הפעילות  לדרישות התקנים הישראלי והבין לאומיים.

איזה בדיקות מתבצעות במסגרת מעבדות מכון תקנים בבנייה?

ישנן לא מעט בדיקות המתבצעות במסגרת מעבדות מכון תקנים בבנייה. ראשית כל, ישנן בדיקות שונות כגון: בדיקות הנוגעות לפיתוח שטח ושלד המבנה, בדיקות הנוגעות לגימור, בדיקות הנוגעות למעטפת המבנה. ישנה מעבדה המציעה בדיקות בתחום קרקע ודרכים. אותה מעבדה מבצעת בדיקות קרקע ותשתיות ובדיקות נוספות הנוגעות לתקינות הקרקע ובטיחות הקרקע לבנייה עליה. ישנה מעבדה ספציפית המתמקדת בבנייה ומבצעת בדיקות חובה רגולטריות לבניין כגון: בדיקת בטון טרי, בדיקה של מערכות  המבנה, בדיקת גז, בדיקה של האנטנה המרכזית, בדיקות קרינה שונות,  בדיקת אטימות  של הממ"ד ועוד.

מי צריך את מכון התקנים בבנייה?

על פי חוק התכנון והבנייה ובהתאם לדרישות של כל רשות מקומית, יש להגיש תכנית בדיקות הנקבעת מראש על מנת לקבל אישור בנייה באותה הרשות. התוכנית תכלול את בדיקת כל האלמנטים העשויים בטון, מערכת המבנה, אטימות הממ"ד וכל בדיקה נוספת אחרת אשר תדרוש הרשות המקומית הרלוונטית. כל יזם או כל קבלן צריך להגיש לרשות המקומית הסכם התקשרות מול מעבדות הבניין.

בדיקות המעבדה הנדרשות מהוות חלק משמעותי מאוד בתהליך בנייה ובלעדי הבדיקות המדוברות לא יתקבל אישור לבנייה בשטחה של רשות מקומית. באמצעות הציוד המתקדם של מעבדות מכון התקנים בבנייה ניתן לדעת בוודאות כי המבנה שבונים עומד בדרישות איכות מחמירות ובטוח לחלוטין לשימוש ועל כן, הבדיקות קריטיות לחלוטין.

כיום ניתן למצוא מומחים בתחום אשר יכולים לסייע לכל קבלן או יזם לעשות סדר בכל הנוגע לבדיקות הנדרשות מטעם החוק לבניית מבנה חדש. מומחים מעין אלה יכולים לסייע בבחירת מעבדה רלוונטית מטעם מכון התקנים, ניהול כל הבדיקות הנדרשות וקבלת האישורים הרלוונטיים בהתאם לבדיקות ועוד. אין ספק כי סיוע  מעין זה יכול לסייע לכל מנהל עבודה או יזם העומדים בראש תהליך בנייה כזה או אחר.

מאמרים נוספים: