שתף את הפוסט:

ממוני בטיחות

כלי עזר בשימוש ממוני בטיחות

כלי העזר של ממוני בטיחות בעבודה

ממוני בטיחות חיוניים בשלל מקומות עבודה, שכן בלעדיהם אירועי אסון ותאונות יתרחשו, בגלל חוסר ידע או מחוסר הבנה. בזכות הדרכות ותשומת הלב של ממונה בטיחות במפעל או בכל אתר שיש בו פעילות תעשייתית או עסקית, העובדים לומדים לעבוד נכון. כך עובדים מקבלים כלים והנחיות מה לעשות ומה לא לעשות במצבים יום יומיים או במצבי חירום. מטבע הדברים, כלי עזר עשויים להידרש בזמן ביצוע סקר סיכונים, בזמן שבודקים את תנאי העובדה או בהדרכת בטיחות. נסביר ונדגים למה הכוונה.

בטיחות ושמירה על עיניים ועל חוש השמיעה

בתפקידים מסוימים, העובדים עשויים לסבול מפציעות או נזקים לטווח ארוך, אם לא ידעו כיצד לתפעל בצורה נכונה כלים ומכשירים שונים. אבל אפילו אם כל העובדים יודעים כל מה שצריך על פלס stabila או על הפעלה נכונה של פטיש אוויר או דיסק חיתוך, ממונה בטיחות חייב להזכיר מפעם לפעם על חשיבות ההגנה על איברים רגישים – עיניים, אוזניים (חוש השמיעה). כלי עזר כגון אטמי אזניים, אוזניות לאטימת רעש, משקפי מגן או קסדות ריתוך, יאפשרו לממונה להעביר דגשים והסברים חיוניים. אם קולטים רתך חדש לעבודה, אם רוצים להזכיר למפעילי המכונות מדוע חשוב לשמור על האוזניים ועל השמיעה מפני הנזקים של רעשים חזקים, חייבים להדגים זאת עם הציוד הדרוש.

בטיחות בעבודות גובה, איך זה מתבצע?

תפקיד מאוד חשוב של ממונה בטיחות בעבודה בא לידי ביטוי כאשר עובדים צריכים לבצע משימות בגובה. על פי החוק, אפילו עבודה בגובה של שני מטרים תיחשב לעבודת גובה. רק עובד שהוכשר והוסמך לכך, רשאי לבצע התקנת מזגן בגובה, עבודת בניה מעל פיגומים גבוהים, טיפוס על סולמות גבוהים לצורך תיקוני גגות וכדומה. כלי עזר רלוונטיים ישמשו ממונה בתחום הבטיחות במתן דגשים לעובדים. כך למשל ניתן לעשות שימוש בדגם של אתר בניה או בסוג רצוי של אמצעי עיגון ואמצעי רתמה, אשר חייבים להשתמש בהם בזמן העבודה.

בעזרת נקודות עיגון שמאבטחים אותן היטב, אפילו אם עובד חלילה מועד או נופל בזמן סנפלינג לצורך ניקוי חלונות או שיפוצים, המקרה לא יסתיים באסון. הממונה מזכיר מעת לעת כיצד משתמשים נכון בציוד האבטחה, כגון ריתמות אישיות למניעת נפילה. כמו כן, חלוקה של חוברות הדרכה ושלטי אזהרה ותזכורת, מהווים כלים חשובים ביותר.

כלי עזר מודרניים ואחרים, מצילים חיים

בעידן המודרני, הרבה מאוד כלי עזר נוספים יכולים לסייע לממונה, לשמור על בטיחות העובדים ומניעת תאונות במפעל, בנגריה, באתר בניה וכדומה. כך למשל, במקום להעביר הרצאה "יבשה" ניתן לבנות מצגת שממחישה את הדברים. אפשר להשתמש בתוכנות הדרכה ממוחשבות או סרטוני הדרכה, שבהם מעבירים את כל המסרים הדרושים. במידה ומעבירים הדרכות בנושאי עזרה ראשונה, החייאה וכדומה – ערכת חובשים, עזרי חבישה ובובת הנשמה יכולים לסייע לעובדים להבין. במקרה הצורך, זה מציל חיים.

 

 

מאמרים נוספים: