שתף את הפוסט:

קורס מנהל עבודה

קורס מנהל עבודה – הדרך להתקדם

קורס מנהל עבודה

בתחום ענף הבנייה מוטלת אחריות רבה על מנהלי העבודה אך הם לא תמיד מקבלים את ההכשרה המתאימה לנהל את אתר הבנייה באופן מקצועי ונכון. קורס מנהל עבודה מכשיר אנשים בעלי ניסיון מתחום הבנייה כך שיידעו כיצד לנהל פרויקט בניה תוך הקפדה על בטיחות בעבודה, לוחות זמנים ותקציב שתוכנן מראש עבור הפרויקט.

מה נותן הקורס?

תוכניות ההכשרה שמיועדות עבור מי שמעוניין להפוך להיות מנהל עבודה בתחום הבנייה מעניק למשתתפים בקורס את היכולת לנהל פרויקטים בצורה נכונה וקבלת התוצאות הטובות ביותר מהצוות שהם מנהלים. הקורס מלמד את המשתתפים את מהות התפקיד של מנהל העבודה והאופן שבו הוא אמור לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם גורמים מקצועיים אחרים המעורבים בפרויקט. מי שמסיים את הקורס יכול למצוא משרות ניהול עבודה בפרויקטים שונים ומאתגרים שהמשכורת שלהן תהיה גם גבוהה יותר בהתאמה, לנהל צוותים באופן מקצועי, להתקדם מבחינה מקצועית ולקבל הערכה מקצועית מצד העמיתים לפרויקט.

קורס מנהל עבודה – הכשרה לתפקיד

מנהל עבודה באתר צריך לוודא שכל העבודה מתנהלת בצורה חלקה. הוא הגורם שמתווך בין הצוות שמבצע בפועל את הבנייה לבין המפקחים על הבנייה, הבעלים, צוות המהנדסים וכל מי שמעורב בפרויקט. תפקידו של מנהל העבודה לעשות תעדוף במשימות הפרויקט, ליצור לוח זמנים עבור העובדים, לפקח על איכות העבודה באתר ולוודא שהפרויקט לא חורג מהתקציב שהוגדר לו מראש. חלק מהתפקיד של מנהל עבודה הוא גם לדווח על התקדמות הפרויקט לממונים אליו ולהגיש דוחות מפורטים באופן קבוע. במידת הצורך, עליו גם לפתור מחלוקות שונות שעולות בין העובדים ולוודא כי האנשים המבצעים את הפרויקט הוכשרו לכך.

תנאי קבלה ומשך הלימודים של הקורס

ישנן מספר דרישות לקבלה לקורס מנהלי עבודה והן כוללות לרוב ניסיון מוכח של לפחות שנתיים בתחום הבנייה בתפקיד ניהולי כלשהו – גם עוזר של מנהל עבודה יכול להיחשב כניסיון רלוונטי. מי שמעוניין ללמוד בקורס צריך להיות בעל ידע והתנסות בתחום הבניה בפרויקטים גדולים שנעים לפחות בין 1000 מ"ר לבין 2500 מ"ר עם עדיפות לחברות גדולות ומוכרות שניהלו את הפרויקט. מועמדים לקורס חייבים להיות בעלי תעודה עם לפחות עשר שנות לימוד ועליהם לעבור בהצלחה גם ועדת קבלה של משרד העבודה. לימודי מנהל עבודה לרוב נמשכים מספר חודשים  (משתנה בין לימודים שנערכים בערב לבין לימודים שנערכים ביום) ולאחר מכן נדרשים לעשות סטאז' במשך מספר חודשים. ניתן לעשות את הסטאז' במקביל לחודשי הלימודים ואז לחסוך זמן מיותר עד לקבלת תעודת מנהל עבודה מוסמך. בתום הקורס, המשתתפים נדרשים לבצע תפקיד של עוזר או סגן מנהל עבודה תחת מנהל שעבר הסמכה למשך כשלושה חודשים ורק לאחר מכן יוכלו לעבור בחינה בוועדה מסכמת שתאשר את ההסמכה.

מאמרים נוספים: