שתף את הפוסט:

מינוי מנהל עבודה

מינוי מנהל עבודה – כיצד זה מתבצע?

כיצב מתבצע תהליך מינוי מנהל עבודה

מנהל עבודה הוא תפקיד מורכב שמצריך לא מעט שעות עבודה וכולל שיתוף פעולה עם קבלנים ומנהל פרויקטים. מינוי מנהל עבודה הוא אחד מהשלבים הכי חשובים בפרויקט בנייה ולכן יש לוודא שהבחירה נעשית בבן האדם המתאים בעל הניסיון והידע שיוכלו להביא את הפרויקט לסיומו בתקציב ובזמן שנקבעו מראש.

מינוי מנהל עבודה – מתי?

מנהל עבודה מקבל את המינוי לרוב בשלב מוקדם של תהליך תכנון הבניה. המטרה היא להשתמש בניסיון ובידע שלו על מנת לתכנן את עלויות ההכנה ולשקול את ההצעות שמתקבלות מספקים שונים בהתאם. מומלץ לבחור מנהל עבודה כבר בשלב הראשון שלאחר עיצוב ותכנון רעיון הבניה. אותו אדם יכול להיות עצמאי בעל ניסיון שיהיה אחראי רק על הבנייה או חברה גדולה שמציעה שירות של תכנון עלויות, תכנון עבודה בגובה במידת הצורך, ניהול מכרזים מול ספקים, מינוי ממונה בטיחות ועוד.

רשימת מועמדים עבור התפקיד

על מנת למנות מנהל עבודה, הלקוח יכול להכין רשימת מועמדים פוטנציאליים – רשימה זו תהיה מורכבת ממועמדים שקיבלו המלצות מחברים למקצוע, מנהלי עבודה שניהלו פרויקטים משותפים של בניה בעבר ואף מועמדים חדשים שנתקלו במודעה שמפרסמת את הפרויקט והחליטו להגיש את מועמדותם לתפקיד. במרבית הפרויקטים (במיוחד כאשר מדובר בפרויקט בניה גדול ומורכב), המועמדים יידרשו לעבור הערכה כלשהי – שאלון וראיון שבו יוכלו להציג את הידע והניסיון שלהם שמצדיק את הבחירה בהם כמנהלי עבודה. הלקוח צריך לבדוק היטב כל מועמד, לבחון את קורות החיים של ובהתאם לבצע סינון ראשוני של המועמדים. מנהל עבודה רשום יהיה בעל יתרון מובהק לביצוע הפרויקט שכן הדבר מוכיח שיש בידו ההכשרה והפוטנציאל הגבוה יותר לעמוד ביעדי הפרויקט.

מינוי המנהל– סינון סופי

מועמדים שעברו את הסינון הראשוני, יוכלו להגיש הצעות מחיר בהתאם לדרישות של הלקוח. אותן הצעות יבחנו בקפידה על מנת שיהיה ניתן למנות את מנהל העבודה המתאים ביותר לפרויקט. שכר הטרחה של מנהל העבודה גם הוא חלק מהצעת המחיר שלרוב ניתן לנהל משא ומתן עליה. הלקוח בשלב זה יבצע הערכה של הצעות המועמדים ואף יבחן את כוח העבודה שמתוכנן לבצע את הפרויקט בפועל. הערכה זו תכלול קבלת ייעוץ מיועצים קיימים בחברה או חברה חיצונית שתוכל לקדם את מינוי מנהל העבודה והתחלת הפרויקט. הלקוח יזמן את המעומדים לראיונות, יבצע סינון נוסף של מספר מועמדים ומולם ינהל משא ומתן עד סגירת החוזה מול אחד מהם.

השלב האחרון בתהליך המינוי

בשלב זה, הלקוח יבחר את המועמד המתאים ביותר, ימנה אותו למנהל העבודה וייקבע פגישה ראשונית שתכלול גם את צוות היועצים, מנהל הפרויקט וכל גורם רלוונטי לפרויקט הבניה. הלקוח גם יודיע למועמדים שלא הצליחו לעבור את תהליך הסינון הסופי וכדאי גם לתת להם משוב מדויק שיאפשר להם ללמוד היכן שגו ואולי אף ליצור שיתוף פעולה בפרויקטים עתידיים מול אותו לקוח.

 

מאמרים נוספים: